Fábián József

1957-ben születtem. Geológus és informatikus vagyok, első szakmámban egy évtizedet, a másodikban már több mint kettőt dolgoztam. 5 gyermekem van.

Verseket 2010. tavasza óta írok, elsősorban saját érzelmeim, gondolataim kifejezésére. Hiszem, hogy az (írott) emberi beszéd legszervezettebb, legtömörebb, azaz az információt legsűrítettebb formában átadni képes fajtája a líra.
Saját kötetem nincsen, verseim irodalmi portálokon, illetve egy-két alkalmi antológiában jelentek meg.

Azt tartom, hogy ahhoz, hogy igazán jó, mások számára is érthető, élvezhető verset tudjon alkotni valaki - hacsak nem valódi zseni -nem szabad figyelmen kívül hagynia a költőelődök munkáját és teljesítményeit, csak azokra építve lehet tovább lépni. Sőt: megtagadni is csak azt lehet, amit az ember alaposan ismer. Ma a költőnek sokkal nagyobb tudásra (költészeti ismeretre) van szüksége, mint pár száz évvel ezelőtt, és akkor a tehetségről még nem is szóltam. A tehetség és a munka a költészetben is együtt kell, hogy járjon.
2011. óta veszek részt különféle internetes irodalmi fórumok munkájában részben versíróként, majd előbb-utóbb véleményezőként, illetve kritikusként. Több különböző versíró műhelynek voltam résztvevője hosszabb ideig, vagy egy-egy alkalommal, és jelenleg is részt veszek egy műhely munkájában. Irodalmi kritikát nem tanultam, csak önképző módon, saját ízlésemet követve fejlődött ki véleményalkotó vénám. Zavar a versekben a formátlanság, zavar, ha nem szabatos az irodalmi szöveg kifejezésmódja.


...
A Facebook szonett

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Első közlés

Közzétéve 2 éve

...
Déli sötétbe

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Versek
Első közlés

Közzétéve 2 éve

...
Játszani engedd még!

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Miért ne közölnénk?

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Szerkesztőségi cikk

Közzétéve 2 éve

...
Vérlepke

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Kenguru

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Baromfiudvaron

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Ahogy a csövön kifér

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Fél keserű

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 2 éve

...
Mene tekel

Szerző: Fábián József

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve